Rektors hjørne

"Hold dere nær til Gud, så skal han holde seg nær til dere." Jakobs brev 4:8

I løpet av de første ukene mine som ny rektor på Fjellheim har flere spurt meg: "Hvorfor ville du bli rektor på Fjellheim?". Etter å ha jobbet så lenge i Frelsesarmeen som pastor forstår jeg hvorfor de er nysgjerrige.

Min grunn går tilbake til et av mine første besøk i Norge. Tilfeldigvis hadde vi overnatting på Bibelskolen Fjellhaug. Jeg ble ganske overrasket over å høre om den sterke bibelskoletradisjonen i Norge. Det er ikke noe du forventer å finne i et av verdens mest sekulære land. Ettersom jeg lærte mer om Norges bibelskoler ville jeg være med!

Jeg tror et år på bibelskole har livsforvandlende potensiale. Å investere ett år i å studere Bibelen og øke troen din er nyttig når som helst i livet. Men å få en slik mulighet for unge voksne før de velger en karriere, et universitet eller en livspartner er dobbelt så verdifullt! Jeg tror et år på bibelskole forbereder og styrker det "indre" mennesket på de utfordringer og vanskeligheter livet med bringer sin vei på "utsiden".

I Jakobs brev 4:8 leser vi dette utrolige løftet: "Hold dere nær til Gud, så skal han holde seg nær til dere." Jeg tror ikke det finnes noen bedre måte for en ung voksen å nærme seg Gud enn et år ved bibelskole. Gud holder sine løfter, og et år i hans nærhet er den beste forberedelsen man kan finne i livet!

Jeg er spent på å se alt Gud har planlagt dette skoleåret!

Mvh,

Stephen, rektor