Rektors hjørne

Kjære venner!

Det er med stor glede jeg ønsker dere alle hjertelig velkommen til denne utgaven av Fjellheimnytt! Som dere kanskje allerede vet, har våre elever nettopp kommet tilbake fra en syv uker lang reise, og jeg må si at det har vært en fantastisk opplevelse for hver og én av dem. Noen av elevene tilbrakte hele perioden i Sør-Amerika, mens andre startet eventyret i Finnmark før de slo seg sammen med de andre i Bolivia.

Disse turene er en enorm del av våre elevers år på bibelskolen. Noen av elevene velger å studere et år på Fjellheim for å få muligheten til å reise rundt i verden og møte Guds rike i nye kulturer. På Fjellheim har vi en rik reisehistorie, og vi har alltid håpet om å gi mer enn vi tar. Vårt ønske er alltid å kunne berøre hjertene og livene til de menneskene vi møter, på samme måte som de berører oss.

Jeg er utrolig stolt av hvordan årets elever representerte Jesus og Fjellheim under turen. De møtte utfordringene og vanskelighetene både før og under reisen med tålmodighet og nåde. Jesu karakter ble tydelig sett gjennom hver av dem, uavhengig av om de kunne snakke nok spansk til å uttrykke seg med ord. De var strålende eksempler på det Paulus formanet den menigheten i filipperne til å gjøre i Filipperne 2:15, "...dere stråler blant dem som stjerner på nattehimmelen."

Målet for denne utgaven av Fjellheimnytt er å gi dere et innblikk i alt elevene våre opplevde i løpet av deres uker med reiser. Det er viktig for oss å la dere få se hva elevene har lært og vokst gjennom disse unike erfaringene. Vi ønsker å gi dere et glimt av all den godheten vi fikk erfare, og håper at dere vil bli like inspirert og oppmuntret som vi er. Jeg vil også takke alle dere som har gitt bønnestøtte og økonomisk støtte, fordi uten dere ville ikke denne livsendrende opplevelsen vært mulig.

Tusen takk for at dere valgte å være en del av Fjellheimfamilien, og jeg håper dere vil nyte å lese denne utgaven av Fjellheimnytt!

Mvh,

Stephen Mayes